Verklaring Stichting Bushcraft over de moordzaak Nicky Verstappen

Met verbazing hebben wij het bericht gelezen dat de verdachte van de moord op Nicky Verstappen een bekende van ons is. Wij hebben Jos Brech leren kennen als een van de deelnemers aan de weekenden die wij als Stichting Bushcraft organiseren. Toen familie en vrienden van hem in het voorjaar alarm sloegen omdat hij werd vermist, hebben we volledig te goeder trouw zoekacties ondersteund. Dit alles in de veronderstelling dat er iets vreselijks met hem gebeurd was.

Nu lijkt het erop dat die vermissing te maken heeft met het heropende onderzoek naar de moord op Nicky Verstappen. Wij voelen ons overvallen door dit nieuws. We dachten een mede-bushcrafter te helpen. We hopen nog altijd dat Jos gevonden wordt, zodat het recht zijn beloop kan hebben en de familie Verstappen duidelijkheid krijgt na zoveel jaren van verdriet.

Voor wie Bushcraft als hobby niet kent: Bushcraft is de verzamelnaam van allerlei activiteiten die erop gericht zijn op langere tijd met plezier in de natuur te leven. Twee keer per jaar beleeft een grote groep mensen veel plezier op door ons georganiseerde Bushcraftweekenden waar het delen van kennis over natuur centraal staat. Dat Jos zijn kennis en vaardigheden in dit geval lijkt te misbruiken om uit handen van de politie te blijven, doet ons dan ook verdriet en daar distantiëren we ons volledig van.

Het bestuur van Stichting Bushcraft,

Johan Mees
Rianneke Mees-Huibers
Thijs Knoester
Lieneke Bakker

NB: Wij kiezen ervoor om alleen schriftelijk te reageren omdat er veel emoties betrokken zijn bij deze zaak.